Shop More Submit  Join Login
×




Details

Submitted on
February 26
Image Size
656 KB
Resolution
675×996
Submitted with
Sta.sh
Thumb

Stats

Views
1,686 (1 today)
Favourites
147 (who?)
Comments
35
×
Hands Free by Comickpro Hands Free by Comickpro
Edit 3/11/14: Took a better picture of the piece :)

The picture on this came out really bad...I'll update it next time I go over to the gallery and take a better picture :[ But in the meantime this painting is a canvas pic about 2ft x3ft, painting with acrylics. In this pic, "Hands Free", we see a local hell denizen and his obsession over cell phones. Completely bound and at the mercy of its connection, he licks the screen (his last method of touching since his arms are bound up). There is a pack of Doritos on the ground next to him...a fast food for him to consume so as not to waste any time away from his beloved electronics. There are also two smaller demons that come to help...the rabbit centipede eats vermin from his fur in exchange for blood and the licker demon below sexually gratifies him in exchange for saliva. The bee on the top is about to get killed by the cell phone (a symbol about how our cell phones electromagnetic waves are actually killing and messing up bee populations in the world..look it up haha its true). Without the happy bees we are dooming ourselves but hey at least we got all the perks that the cell phone offers us! 

Acrylic on Canvas
(c) Crystal Gonzalez
Add a Comment:
 
:iconjxw-spiralofchaos:
JxW-SpiralofChaos Featured By Owner Mar 12, 2014  Student Traditional Artist
Again another deep meaning picture. 
Just love that fact that even when his arms are bound, the addiction to the cell phone is too much that it becomes the only thing in it's life; no wonder it is so easy to consume him. The other demons is a great way to blend your world with very much; human issues. Great as always XD
Reply
:iconcomickpro:
Comickpro Featured By Owner Mar 16, 2014  Professional Traditional Artist
Yeah! The cell phone in this case is very alluring but also completly controlling haha....I know how its like when I forget my phone at home! It a real burden not being able to contact people, see emails, check time or even browse for maps of info hahaha we have become so reliant on them :b *licks cell phone* 

Lol and thanks Jo!! :>
Reply
:iconjxw-spiralofchaos:
JxW-SpiralofChaos Featured By Owner Mar 17, 2014  Student Traditional Artist
Hmm I hope they are ice cream flavors XD
It is very true, my mobile is pretty much my only resource to the outside world X3
So is my laptop also XD
Your welcome :hug:
Reply
:icondemonofligth:
demonofligth Featured By Owner Mar 4, 2014
hahaha nice creative and tasty
also
Reply
:iconcomickpro:
Comickpro Featured By Owner Mar 10, 2014  Professional Traditional Artist
many thanks!!
Reply
:iconapocalypse1415:
Apocalypse1415 Featured By Owner Mar 3, 2014  Hobbyist Digital Artist
Nice ;).

Another fantastic horror art done :).

Good work, Comick :)
Reply
:iconcomickpro:
Comickpro Featured By Owner Mar 4, 2014  Professional Traditional Artist
Many thanks! :D I have 2 more paintings to show from this collection but I still need to take pics of them heh. more coming up!
Reply
:iconapocalypse1415:
Apocalypse1415 Featured By Owner Mar 4, 2014  Hobbyist Digital Artist
yay :)!
Reply
:iconrogerstork:
RogerStork Featured By Owner Mar 3, 2014   General Artist
I would exchange my saliva for sexual gratification too... whahaa
Reply
:iconcomickpro:
Comickpro Featured By Owner Mar 4, 2014  Professional Traditional Artist
ahhahhahaha :lol: Then the Licker will be your BEST FRIEND 
Reply
Add a Comment: